Оформлення спадщини
Послуги, що надаються
Увага!
- Нотаріуси міста Києва оформлюють спадщину після померлої/померлого, останнім місцем проживання якої/якого було місто Київ або тимчасово окупована територія!
В разі, якщо останнє місце проживання померлої/померлого не можна встановити (напр., на момент смерті померла/померлий були зняті з реєстрації), нотаріуси Києва оформлюють спадщину після померлого/померлої, якщо належне йому/їй нерухоме майно розташоване в місті Києві або на тимчасово окупованій території - В більшості випадків для оформлення спадщини спадкоємець має встигнути заявити свої права на спадщину, з’явившись до нотаріуса ДО закінчення 6 місяців з дня смерті померлої/померлого. Виключення:
- (1) спадкоємець зареєстрований (прописаний) разом з померлою/померлим за однією адресою на момент її/його смерті
- (2) спадкоємець є малолітньою або неповнолітньою або недієздатною (не плутати з непрацездатною) особою
Увага!
- В разі смерті особи за кордоном нотаріус, що оформлюватиме спадщину, робить запит до органів відповідної країни про надання офіційного документу про смерть. Такий запит робиться через офіційні органи юстиції України та відповідної країни і обробляється щонайменше 2-3 місяці. В таких випадках звертатись для нотаріуса необхідно заздалегідь, щоб встигнути отримати документ про смерть та відкрити спадкову справу після померлого в межах 6-місячного терміну з дати смерті.
Увага!
- В разі смерті особи на тимчасово окупованій території, підтвердження факту смерті особи здійснюється наразі через суд (за місцем проживання/перебування спадкоємця) з наданням в суді відповідних доказів факту смерті (пояснень спадкоємця і свідків, свідоцтва про поховання, довідки лікарняних установ, звуко- та відеозапису поховання). Свідоцтва про смерть, видані окупаційною владою, нотаріусом не приймаються.
Оформлення спадщини відбувається в 2 ЕТАПИ:
- Етап №1 (ДО закінчення 6-місячного строк з дня смерті): подання заяви спадкоємцем з документами та відкриття нотаріусом спадкової справи.
Перелік необхідних документів (ТІЛЬКИ ОРИГІНАЛИ!):- свідоцтво про смерть
- довідка про причину смерті
- паспорт та іденткод спадкоємця
- документ про родинний зв’язок спадкоємця з померлою/померлим (свідоцтво про народження, якщо спадкоємець – син/дочка, свідоцтво про шлюб, якщо спадкоємець – дружина/чоловік, ін.)
- документи на майно померлої/померлого (квартиру, будинок, земельну ділянку, автомобіль, грошові вклади тощо)
Увага!
- За відсутності в спадкоємця можливості особисто звернутися до відповідного нотаріуса за оформленням спадщини спадкоємець все одно може відкрити спадкову справу в нотаріуса (за попередньою домовленістю з ним) шляхом:
- оформлення в найближчого нотаріуса в місці свого перебування нотаріальної Заяви про прийняття спадщини та нотаріальної копії свідоцтва про смерть;
- надіслання відповідному нотаріусу вищевказаної заяви і нотаріальної копії свідоцтва про смерть офіційною поштою (Укрпоштою) зареєстрованим (рекомендованим) листом;
- оплати послуг нотаріуса за відкриття спадкової справи.
ВАРТІСТЬ: від 4500 грн., включає:
- оформлення 1-2 заяв від спадкоємців,
- перевірки в держреєстрі наявних заповітів, відсутності вже відкритої спадкової справи іншим нотаріусом,
- оформлення обов’язкових запитів до державних органів, установ і органів місцевого самоврядування щодо майна померлого
Увага!
- Після подання заяви та відкриття нотаріусом спадкової справи поміняти нотаріуса неможливо (не дозволяє закон)! Будь ласка, з’ясуйте всі організаційні питання та повну вартість оформлення перш, ніж зупинити свій вибір на конкретному нотаріусові.
- Етап №2 (ПІСЛЯ закінчення 6-місячного строк з дня смерті): безпосередня видача спадщини (оформлення спадкового майна та його реєстрація в державних електронних реєстрах на ім’я спадкоємця)
ВАРТІСТЬ:
включає багаточисельні перевірки в єдиних та державних електронних реєстрах, формування Свідоцтва на майно з урахуванням кількості спадкоємців та розміру їх часток у спадщині, державну реєстрацію спадкового майна в державних електронних реєстрах:- Свідоцтво на рухоме майно (автомобіль, банківські вклади або їх частину) – від 4500 грн.
- Свідоцтво на нерухоме майно (квартиру, будинок, земельну ділянку або їх частину) – від 7500 грн.
- Договір поділу спадщини між спадкоємцями (оформлюється перед видачею Свідоцтв на спадкове майно для уникнення та розподілу багаточисельних часток декількох спадкоємців в одному і тому самому майні) – від 8000 грн.